23 Ekim 2007 Salı

MINA URGAN'IN KİTABI ÜZERİNE

Mina Urgan İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden emekli olmuş ve İngiliz Edebiyatıyla ilgili çok güzel çalışmaları var. Şu anda onun İngiliz ve dünya edebiyatında çok önemli yeri olan Virgini Woolf üzerine yazdığı kitabı okuyorum. Bu kitap bir inceleme ve sayesinde Woolf'un hayatını, neden kadınlara ilgi duyduğunu ve feminist olduğunu ögrendim. Aynı zamanda eserlerini anladım ve hayatındaki bazı şeyler neredeyse tüm eserlerine yansımış hatta ölümü bile... Mina Urgan'ın bu kitabını İngiliz Edebiyatında okuyan ya da edebiyatıyla ilgilenen herkese tavsiye ediyorum ve şunu da belirtmeliyim yazarın üslubu çok akıcı. Dün akşam şu cümleleri okuyunca çok etkilendim ve paylaşmak istedim sizinle ve kitap hakkında yazma kararını da o an verdim aslında " Alone, I often fall into nothingness. I must push my foot stealthily lest I should fall of the edge of the world into nothingness." "Yalnızken, sık sık boşluğa düşüyorum. Dünyanın kenarından boşluğa düşmemek için ayağımı sinsice ileriye sürmeliyim."
Urgan yazarın "The Waves" (Dalgalar) adlı kitabından bahsederken bir karakterin intiharı hakkında bilgi veriyor ve Virginia Woolf intihar şeklini 10 yıl önce bu karakterle söylemiş aslında herkese. Karakterin sadece intihar ettiği biliniyor; fakat nasıl intihar ettiğine değinilmiyor yalnız şu sözler bir ip ucu sayılabilir: "I ride rough seas and shall sink with no one to save me." "Fırtınalı denizlerde gidiyorum ve kimse beni kurtaramadan batacağım." Yazarın 10 yıl önceki şu yazısı boğularak ölümü seçeceğini gösteriyor belki de:"The sea will drum in my ears. The white petals will be darkened with sea water. They will float for a moment and then sink. Rolling me over, the waves will shoulder me under. Everything falls in a tremendous shower, dissolving me." "Deniz davul çalacak kulaklarımda. Beyaz çiçek petalleri deniz suyuyla kararacak. bir süre yüzecekler, sonra batacaklar. Üstümde yuvarlanan dalgalar, omuz vurup beni altlarına alacak. Her şey müthiş bir sağanağa dönüşüp beni eritecek." Ve 10 yıl sonra Virginia Woolf yeni bir sinir krizinden kaçmak için kocasına bir mektup bırakarak evlerinin yanindaki "Ouse" adlı nehire yürüyerek ölümü seçiyor.

8 yorum:

Mustafa Şenalp dedi ki...

Evet dilek türkçe yazılrını:) takip ediyorum .
mina urganın (URGAN) ismini nerden ve kimden ve nasıl aldığını bir araştırmanı tavsiye ederim .
ben biliyorumda onun için yazdım.
sağlıcakla kalın.

Dilek Boyraz dedi ki...

tamam Mustafa Abi arasstıracağım ve buraya yazacağım

Mustafa Şenalp dedi ki...

URGAN
NE İŞE YARAR ?
BİRDE MİNA HANIMLA H. ADIVERDEN GİT ANCAK ÖYLE BULURSUN:)

Mustafa Şenalp dedi ki...

Halaa bekliyorum
urgan soyismini nasıl aldığını yazacaktın:)

sen en iyisi ahmeten yardım iste O bilir.

Adsız dedi ki...

İstanbul'da doğan mina urgan'ın adını, üç yaşındayken ölen babası şair tahsin nahit vermiş. şarap kadehi ya da mavi anlamına geliyor. tuhaf adı yüzünden sık sık gayrimüslim sanılan mina hanım'ın soyadı seçimi kendine ait: ‘‘bizim aile bireyciydi. herkes kendi soyadını kendi seçti. ben, ‘‘erdemli’’, ‘‘çalışkan’’ gibi manevi anlamlar taşıyan bir soyad değil, içinde çok sevdiğim ‘‘u’’ harfi bulunan bir nesne adı istiyordum. o zaman arkadaş grubumuzda olan necip fazıl kısakürek, urgan'ı önerdi. anadolu'da ip anlamına gelen urganın, solculuğumdan dolayı bir gün nasılsa asılacağım için bana ayrıca uygun olduğunu söyledi.’’

Mustafa Şenalp dedi ki...

necip fazıl kısakürek, urgan'ı önerdi. anadolu'da ip anlamına gelen urganın, solculuğumdan dolayı bir gün nasılsa asılacağım için bana ayrıca uygun olduğunu söyledi.’’

babaaaaaa


büyüksün walaaaa

benim bifiğim ism ise
H.edip diye biliyorum so ismi kanunu yeni çıkmış iken sohbetlerinde seni nasıl olsa (urgan)da salandıracaklar sen en iyisi urgan soy ismini al demiş.:)
babaaa büyüksün .
kendinize iyi bakın.

Dilek Boyraz dedi ki...

Mustafa Abicim ben Ahmet'ten araştırmasını istedim. Dedim ki vize haftası sen araştır hem ben öğrenim hem Mustafa Abinin gönlü olsun. yoksa o araştırmazdı baba olan benim :)))

Mustafa Şenalp dedi ki...

Bak bir sey söleyim
Ahmet sevdiği kişiler için ne gerekirse yapar .
Ahmet Ahmet ADAM GİBİ ADAM .
SAĞLICAKLA KALIN.

BU ARADA URGAN SOYİSMİNİ NASIL ALDIĞINI ÖĞRENMİŞ OLDUN AMA DEĞİLMİ?:)